Zimowa dieta: Jakie warzywa warto wybierać? 

Jakie warzywa będą najlepsze dla naszego zdrowia i odporności? Zapraszamy do lektury naszego pierwszego artykułu, w którym dietetyk Agata Kolis przedstawia najlepsze warzywa na zimę!

Zimą powinniśmy korzystać z dobrodziejstw naszych lokalnych dostawców, a unikać produktów importowanych.  Szczególnie pamiętajmy o naszych polskich produktach, które przede wszystkim są łatwo dostępne, a przy tym bardzo cenne dla naszego zdrowia i odporności. Dzięki bogactwu witamin i minerałów będą wzmacniać naszą odporność szczególnie w okresie zimy, która na pewno w większym stopniu sprzyja zachorowaniom. 

Jakie warzywa będą najlepsze zimą?

  • Warzywa korzeniowe (marchew, ziemniaki, pietruszka, buraki, seler)

  • Warzywa cebulowe (czosnek, por, cebula)

  • Warzywa kapustne (kapusta czerwona i biała, brukselka)

  • Warzywa strączkowe (groch, fasola, ciecierzyca) 

Na pierwszy plan wysuwa się cebula. 

To nie tylko doskonały dodatek do potraw, nadający smak i aromat, ale też produkt do walki z pierwszymi objawami grypy. Pamiętasz słynny syrop cebulowy babuni? Chyba każdy zna ten smak. Modny za czasów naszych dziadków, ale istniejący do dziś. Wystarczy, że pokroisz cebulę w talarki i zalejesz miodem.  A potem pamiętaj tylko o regularnym przyjmowaniu każdego dnia. 

Drugi naturalny zimowy antybiotyk – czosnek. 

Zimą możesz go dodawać do większości posiłków, będzie doskonałym dodatkiem do zup i innych potraw, ale możesz go też przemycić  w wersji na mleku. Wystarczy, że przeciśniesz ząbek czosnku przez praskę,  zalejesz go ciepłym mlekiem i wypijesz przed snem. 

Buraki będą najlepszym wyborem, jeśli chcesz oczyścić swój organizm i poprawić witalność. Poza tym, że wzmocnią Twoja odporność, zadbają również o Twój układ krwionośny, ale też pomogą w regulacji poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi. Dlatego szczególnie często powinny sięgać po nie osoby walczące z anemią, ale i z nadciśnieniem. 

Marchew zatroszczy się natomiast o wygląd Twojej skóry zimą. Obecny w niej karoten ma szczególne znaczenie zimą, kiedy promienie słoneczne są ograniczone, a Ty chcesz się cieszyć zdrową i piękną cerą. 

Nie można zapomnieć również o ziemniakach. Ugotowane, upieczone, w każdej postaci będą doskonałym dodatkiem do potraw mięsnych i surówek. Uważaj jednak na tuczące dodatki w postaci masła, czy zasmażek. Są to warzywa lekkostrawne, dlatego przede wszystkim polecane dla osób z dolegliwościami żołądkowymi. 

Pamiętaj, że sezon zimowy to też bogactwo przypraw takich jak cynamon, kardamon, goździki, imbir, kurkuma i chilli, które z pewnością rozgrzeją Cię w zimowe dni. 

… Najzdrowsze warzywa to te, które uprawiane są w naturalnych warunkach, a zimowa dieta powinna obfitować w produkty, które nas ogrzeją, a nie będą dodatkowo wychładzać. A przy tym dostarczą wielu cennych witamin i minerałów. 

Dzień próbny od 36 zł?

Dokładnie tak! W Pysznej Fabryce możesz zamówić dzień próbny już od 36 zł!
Zainteresowany? kliknij "zamów dietę" :

zamów dietę

zamów dzień próbny